Monday, September 15, 2014

SAYA SEORANG IBU

Assalamualaikum.


Hola.

Hari ni Cik Ken nak kongsi SAYA SEORANG IBU / AYAH.

Mula-mula dengar ayat ni macam kena buat karangan Biografi (betul ke ni?) Bahasa Malaysia. Takkan masa UPSR dulu tak da buat karangan macam SAYA SEPASANG KASUT, SAYA  SEHELAI BAJU. Tiba pulak hari ni Mentor ajukan persoalan SAYA SEORANG IBU/ AYAH. 

Sebagai seorang ibu, mestilah Cik Ken tak terlepas dari 'apa yang Cik Ken inginkan?'.Mestilah Cik Ken nak anak-anak Cik Ken berjaya, menjadi anak yang soleh/solehah. 

Oleh itu, kita nak anak kita jadi tip top, tapi USAHA tak tip top. Cik Ken tak cakap orang lain, Cik Ken pun masih lagi dalam USAHA + BELAJAR menjadi ibu yang terbaik dan tip top. Jadi, nak anak menjadi tip top, ibu dan ayah mesti tip top jugak. 

'MEMBERI SEBELUM MENERIMA'

Wahh Cik Ken suka sangat ayat ni. Sebagai seorang ibu, Cik Ken nak 

berikan yang TERBAIK buat anak-anak Cik Ken.

Terbaik ni banyak segi, dari segi kesihatan, keperluan, pendidikan, makan, pakai, kehendak anak-anak, pasangan anak-anak dan macam-macam la. 

TAPI

sebagai seorang ibu atau ayah, Cik Ken nak bagitahulah kita selalu lupa nak DOA kan anak-anak kita. 

Cik Ken ingat lagi, macamana seorang ibu yang biasa2 boleh disiplinkan anak-anak solat ialah dengan DOA setiap lepas solat. Maksud Doa tu ialah "Ya Tuhanku jadikanlah dari zuriat keturunanku mereka yang mendirikan solat".


inilah permata hati Cik Ken. Yang kecil mok-mok tu Rania Auni dan yang comel tu Damia A'ishah

Bila cerita pasal anak-anak ni, Cik Ken mesti ingat apa yang Encik Azhar selalu pesan. PELUK ANAK SOKMO. Masa anak-anak ni masih kecil kita selalu peluk mereka. Bila anak-anak makin besar dan makin ramai, nak peluk anak dalam sehari pun boleh kira dengan jari. Cik Ken ingatkan diri Cik Ken jugak ni.

Nak cerita pasal anak ni sampai esok pun x habis. Kita sambungla cerita pasal anak ni pada entry-entry yang akan datang ok :-).

~~~ anak Cik Ken yang A'ishah tu minum Meal Shake, Vitamin C dan Omega Guard. 
~~~yang kecik pulak Cik Ken makan Omega Guard untuk perkembangan otak Auni (almaklumla Auni ni menyusu badan).

## Promo Meal Shake Beli 3 PERCUMA 1.

##Promo Collagen Powder Beli 6 PERCUMA 1. 

Hubungi terus Cik Ken kalau nak Suplemen Shaklee ok. Cik Ken <019-2783660 >

With love,
Cik Ken @ Shiken
019-2783660
Shaklee Independent Distributor

0 comments:

Post a Comment