Wednesday, May 28, 2014

Cara Mengenali Sakit Sendi ~ Set Sendi Shaklee ~

Assalamualaikum.

Ya Rabbi, payah sungguh nak melaksanakan solat dengan sempurna. Sakitnya belakang lagi-lagi bila nak ruku' dan sujud. Dah sujud susah pulak nak bangun. Hanya Allah sahaja yang tahu. Kat rumah mungkin senang boleh solat menggunakan kerusi, menjadi masalah apabila dinak soalt di masjid dan surau yang tidak menyediakan kerusi kecik. Kenapa perkara ini berlaku?

sakit sendi dan tulang adalah berpunca daripada masalah sendi yang membengkak dan tulang yang tidak kuat. Ada beberapa penyakit berkaitan tulang dan sendi yang boleh diketahui (ok marilah cek) :-


  1. Rheumatoid Arthiritis - adalah rasa nyeri sendi yang kronik. Ia berlaku di sendi-sendi jari tangan, kaki dan tulang belakang. Rheumatoid arthritis ini menyebabkan keradangan dan membengkak selaput sendi seterusnya selaput sendi akan rosak dan mengalami Tendon. Ini boleh menyebabkan Deformasi pada tulang dan susah bergerak.
  2. Osteoarthritis - merupakan sakit sendi degenaratif  bagi mereka yang berumur 45 tahun keatas. Ia adalah sakit sendi yang tidak radang atau membengkak. Ia akan berasa sakit apabila mengangkat baranf berat (ha, ini memang selalu rasa). Sakit sendi di pinggul, lutut, tangan, kaki dan tulang belakang.
  3. Ankylosing Spondylitis - mereka ini akan berasa nyeri dan keradangan terutamanya pada sendi tulang belakang dan tulang pinggul. Ia akan dirasai ketika tidur, bangun tidur dan selepas lama tidak aktif. Tahap serius apabila tulang belakang bercantum sehingga menyebabkan bongkok. ada juga yang mengalami sakit pada pinggul dan punggung secara berkala. 
  4. Gout - Penyakit sudah biasa kita dengar dan sudah biasa kita lihat. Ia adalah sakit di sekitar ruas dan pergelangan kaki. Ia hasil daripada lebihan aisd urikyang tinggi dalam darah. Pesakit gout akan merasai kesakitan sendi dan ruas membengkak, kemerahan dan rasa panas atau hangat.

SIAPA YANG BERPOTENSI MENGALAMI SAKIT SENDI?
~ Atlet
~ Mereka yang pernah mengalami kemalangan.
~ Wanita hamil.
~ Wanita Menyusu.
~ Mereka yang berumur 40 tahun keatas.
~ Gemuk.
~ Kurang aktif @ Jarang bersenam.

BAGAIMANA UNTUK MENGURANGKAN SAKIT SENDI?
APAKAH SUPLEMEN UNTUK KUATKAN TULANG DAN SENDI?




  1. GLUKOSAMINA
  2. KALSIUM & MINERAL
  3. VITAMIN C
  4. OMEGA GUARD
Antara cadangan vitamin atau suplemen yang sesuain untuk menguatkan tulang dan sendi sihat ialah:-
  1. advance Joint Health Tablet = satu formula proprietari yang mengandungi kombinasi bahan yang berkesan yang mampu menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan sendi sihat. Ia bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan sendi. Mengandungi ekstrak Boswellia, ekstark jagung & vitamin c.
  2. Omega Guard = Mengurangkan inflamasi. Pengambilan omega 3 bersama Glukosamina dapat meningkat kesihatan sendi daripada pengambilan Glukosamina sahaja. Ia mengurangkan degradasi tulang rawan. Bertindak sebagai pelincir, agar boleh bergerak dengan bebas.
  3. Ostematrix
CARA MAKAN SET SENDI SHAKLEE?
Cara pengambilan set sendi Shaklee yang lengkap bagi yang mendapatkan SET SENDI SHAKLEE daripada Shiken Azhar Vitamin. 

Pertanyaan dan konsultasi percuma akan diberikan secara berkala. 
Hubungi :- Shiken Azhar 019-2783669 (watsap / sms) | FB : Shiken Azhar | nshazken@gmail.com

With Love,
Shiken Azhar


baca testimoni di sini










Noorashiken Zainal
Shaklee Independent Distributor (ID NO 1077312)
019-2783660 (watsap / sms)
FB : Shiken Azhar

# Daftar sebagai AHLI hanya RM 65 | Pos RM10 (semenanjung) RM20 (Sabah & Sarawak)
# Penjimatan 20% dan keatas setiap produk Shaklee.
# Pendapatan 4-6 angka.
# Bonus bulanan.
#  Peluang mendapat Car Fund
# Peluang melancong ke luar negara.
# Peluang mengerjakan Umrah 
# Team sokongan yang MANTOP ! 
# Peluang mendapat Seminar & tuisyen marketing dari mereka yang berjaya.

SERTAI KAMI SEKARANG !!!
Hubungi : Shiken 0192783660 

0 comments:

Post a Comment